عدم تناسب بین فرایندها و همچنين رشته های آموزشی، برابر با عدم موفقیت فارغ التحصیلان در حوزه اشتغال است – شریف

عدم تناسب بین فرایندها و همچنين رشته های آموزشی، برابر با عدم موفقیت فارغ التحصیلان در حوزه اشتغال است – شریف

به نقل از شریف: عدم تناسب بین فرایندها و همچنين رشته های آموزشی، برابر با عدم موفقیت فارغ التحصیلان در حوزه اشتغال است

دکتر قاسم احمدی لاشکی در اجلاس معاونان آموزشی دانشگاه های کشور گفت: مهم ترین عامل عدم موفقیت فارغ التحصیلان در حوزه کاریابی و همچنين اشتغال، عدم تناسب بین فرایندها و همچنين رشته های آموزشی است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از بسنا، درآیین افتتاح پنجاه و همچنين یکمین اجلاس معاونان آموزشی و همچنين تحصیلات تکمیلی دانشگاه های سراسر کشور که در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینای همدان برگزار شد، دکتر قاسم احمدی لاشکی نماینده شهروندان و مردم شهر نوشهر و همچنين چالوس و همچنين عضو کمیسیون آموزش و همچنين تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویان کشور نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۲۷ برابر شده است، اظهار داشت: نظام آموزش عالی کشور به عنوان یکی از اصلی ترین قطب های تعلیم و همچنين تربیت جمهوری اسلامی مسئولیت تربیت نیروی انسانی کارآمد و همچنين متخصص مورد نیاز جامعه را بر عهده دارد؛ در صورتی که خروجی این نظام آموزشی صرفاً فارغ التحصیل بوده است.
وی افزود: نمی قدرت حل تمامی این معظلات و مسائل و مشکلات را تنها و فقط بر عهده وزارت علوم یا وزارت آموزش و همچنين پروش رها کرد، بلکه ما تصمیم گیران کشور، مجلس شورای اسلامی، وزارت منزل و خانه ها و همچنين حکومت باید با برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی های جدید، یکپارچه و همچنين مطابق و يکدست به حل معظلات و مسائل و مشکلات کمک کنیم.
عضو کمیسیون آموزش و همچنين تحقیقات مجلس شورای اسلامی از تصویب قانون جامع مهارتی در سال شمسي ۹۶ خبرداد و همچنين گفت: وزارت علوم، وزارت آموزش و همچنين پرورش وسازمان فنی و همچنين حرفه ای در حوزه کار، در حل معظلات و مسائل و مشکلات پراکنده بودند که با تصویب این قانون باهم مطابق و يکدست شدند و همچنين نقش برجسته ما در برنامه جذاب و جالب و خوب توسعه ششم به مهارتی قابل تشخیص است.
دکتر احمدی لاشکی با تاکید بر این موضوع که آزمایشگاه ها و همچنين کارگاه های دانشگاه ها و همچنين مدارس باید توسعه یابند ودانشجویان و همچنين دانش آموزان باید به طرف آموزش مهارتی پیش بروند، افزود: آموزش و همچنين پرورش باید آموزش مهارتی را تا سال شمسي ۱۴۰۰، از ۳۸ قسمت و بخش سال شمسي ۹۶ به ۵۰ قسمت و بخش، و همچنين هم چنین وزارت علوم، تحقیقات و همچنين فناوری باید اموزش مهارتی را به ۳۰ قسمت و بخش، آمار مهارتی کاردانی ها باید سالی یک قسمت و بخش افزایش یابد و همچنين تا ۱۴۰۰ به ۲۳ قسمت و بخش رسیده باشد.
وی همچنین از نیاز به تغییر رویکرد ها گفت و همچنين افزود: در نحوه برگزاری آزمون سراسری به فکر کردن و انديشيدن و همچنين تامل نیاز داریم؛ از ديدن آمار و همچنين تعداد داوطلبان کنکور ۹۷ در می یابیم که اکثر دانش آموزان به سمت رشته تجربی گرایش پیدا کرده اند و همچنين این نشان دهنده این است که آینده شغلی را تنها و فقط در پزشکی می بینند و همچنين رقابت بین تيم های متنوع و گوناگون و مختلف درسی از بین رفته است که این موارد نیاز به ساماندهی دارند.
دکتراحمدی لاشکی با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه آموزشی، و همچنين لزوم تاسیس دانشکده های مناسب در توابع و همچنين شهرستان های هر استان گفت: قلب دانشگاه آموزش است؛ مهم ترین عامل موفق نبودن فارغ التحصیلان در حوزه کاریابی و همچنين اشتغال، عدم تناسب بین فرایندها و همچنين رشته های آموزشی با تجربه و مهارت بالا ها و همچنين بازار کار است.
وی افزود: باید رشته های دانشگاهی مرتبط با موقعیت جغرافیایی در هر استان تقویت و همچنين سرمایه گذاری مي شود؛ دانشگاه ها باید به صورت پروژه محور و همچنين فعال مسائل و همچنين معظلات و مسائل و مشکلات کشور را بررسی و همچنين به حل آنها کمک کنند.
عضو کمیسیون آموزش و همچنين تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر حمایت مجلس شورای اسلامی از آموزش عالی کشورگفت: ما با تمام وجود در خدمت وزارت علوم هستیم و همچنين از برنامه جذاب و جالب و خوب های دانشگاهیان حمایت و همچنين پشتیبانی می کنیم.
ر.ب ۴۵/‏ ع. ع ۵۷

عدم تناسب بین فرایندها و همچنين رشته های آموزشی، برابر با عدم موفقیت فارغ التحصیلان در حوزه اشتغال است در تاریخ ۱۰ June 1397 | 8:08 pm منتشر شده است

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *