مهم‌ترین کارکرد روابط عمومی ها کمک به توسعه روابط و همچنين مناسبات نهاد با مخاطبان و همچنين ذینفعان است – شریف

مهم‌ترین کارکرد روابط عمومی ها کمک به توسعه روابط و همچنين مناسبات نهاد با مخاطبان و همچنين ذینفعان است – شریف

به نقل از شریف: مهم‌ترین کارکرد روابط عمومی ها کمک به توسعه روابط و همچنين مناسبات نهاد با مخاطبان و همچنين ذینفعان است

دکتر عبدالرضا باقری، قائم مقام وزیر علوم و همچنين رئیس مرکز هیئت‌هاى امنا و همچنين هیئت ممیزه مرکزی، یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی ها را “کمک به توسعه روابط و همچنين مناسبات نهاد با مخاطبان و همچنين ذینفعان” توصیف کرد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر باقری در نشست دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و همچنين پارک های علم و همچنين فناوری سراسر کشور (منطقه ها و مناطق ده‌گانه)، نقش و همچنين جایگاه روابط عمومی ها در توسعه نهاد را بسیار مهم و همچنين اساسی دانست و همچنين گفت: روابط عمومی آیینه تمام نمای نهاد است و همچنين انعکاس فعالیت‌ها و همچنين ارتباطات نهاد با مخاطبان از کارکردهای مهم آن هم تلقی می‌مي شود.
وی، تبلیغات، اطلاع‌رسانی، گفت‌وگوی دوسویه، ایجاد روابط و همچنين مناسبات نهاد با مخاطبان و همچنين ذینفعان را اموری مهمی ذکر کرد که روابط عمومی های دانشگاه ها و همچنين موسسات آموزش عالی باید بیش از قبل نسبت به آن هم توجه و همچنين اهتمام داشته باشند.
قائم مقام وزیر علوم، یکی از مهم‌ترین کارکردهای روابط عمومی دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری در دوره جدید را “کمک به افزایش سرمایه‌های اجتماعی در مراکز آموزش عالی” دانست و همچنين بر ایجاد سرمایه‌های اجتماعی برای دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری کشور تأکید کرد.
وی در این ارتباط و رابطه اظهار داشت: برقراری ارتباط فعال بین دست‌اندرکاران دانشگاه‌ها با خانواده‌های دانشجویان، ذینفعان و همچنين سایر مخاطبان برای کمک به افزایش سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه از مهم‌ترین اقداماتی است که روابط عمومی‌ها می‌توانند انجام دهند.
دکتر باقری خاطرنشان کرد: با ایجاد این ظرفیت‌ها خیل عظیم خانواده‌های دانشجویان که از مهم‌ترین سرمایه‌های اجتماعی برای دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی محسوب می‌شوند، می‌توانند به مدد دانشگاه آمده و همچنين آنان را در رسیدن به رسالت‌های خود یاری دهند.
وی بر انعکاس نقل از های مستمر از دستاوردهای دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری و همچنين سنجش و همچنين رصد انظار و افکار عمومی و همچنين همچنین تلاش برای آگاهی و همچنين اقناع انظار و افکار عمومی در خصوص این دستاوردها تأکید کرد و همچنين گفت: نیازمند آن هم هستیم که انظار و افکار عمومی جامعه را در این مسیر که دانشگاه به عنوان یک نهاد تاثیرگذار و همچنين دارای نیروهای نخبه در حوزه‌های متنوع و گوناگون و مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و همچنين سیاسی به شمار می آید، اقناع کنیم تا نگرش های موجود تغییر یابند.
به گفته قائم مقام وزیر علوم، رفع معضلات کشور تنها با بهره جستن از راه حل های علمی میسر است و همچنين یکی از مهم‌ترین نقش‌های روابط عمومی، کمک به ترویج علم است؛ در این راستا باید کارکردها و همچنين دستاوردهای دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و همچنين پارک‌های علم و همچنين فناوری را به جامعه معرفی کرده و همچنين بهره بري و استفاده از این کارکردها در زندگی روزمره شهروندان و مردم شهر را ملموس کنیم.
دکتر باقری خاطرنشان کرد: روابط عمومی از موضع انفعال باید به موضع فعال سوق یابد و همچنين با تمام قدرت در جهت انعکاس به موقع فعالیت‌های نهاد گام بردارد.
وی بیان کرد: شرط موفقیت روابط عمومی در هر نهاد در برقراری ارتباط صمیمی، خاضعانه و همچنين خاشعانه با مجموعه مدیران درون نهاد، اصحاب رسانه و همچنين سایر دستگاه‌ها می‌باشد.
قائم مقام وزیر علوم بر بهره بري و استفاده از پتانسیل‌های فضای مجازی تأکید کرد و همچنين گفت: باید به جای بهره‌‌گیری صرف از روش‌های مرسوم از ظرفیت‌های موجود در فضای دیجیتال و همچنين مجازی بیشتر بهره بري و استفاده کنیم.
وی به نقش روابط عمومی‌ها در شرایط تحریم اشاره کرد و همچنين گفت: در شرایط تحریم با توجه به محدودیت‌ها و همچنين تنگناهای اقتصادی کشور، روابط عمومی های دانشگاه ها و همچنين موسسات آموزش عالی در سراسر کشور باید با ایجاد فضای امیدواری از بروز یأس و همچنين ناامیدی و همچنين تضعیف روحیه در جامعه جلوگیری نمایند.
قائم مقام وزیر علوم خاطرنشان کرد: همچنين و علاوه بر این، شفاف‌سازی مسائل و همچنين فعالیت‌ها در شرایط موجود به ایجاد آرامش کمک به سزایی می‌کند و همچنين این امر بر عهده روابط عمومی‌هاست.
دکتر باقری افزود: در شرایط تحریم یکی از رسالت‌هایی که وزارت علوم، تحقیقات و همچنين فناوری دنبال می‌کند آن هم است که با کمک وزارت خانه‌های دیگر کالاها و همچنين قطعاتی که با توجه به شرایط تحریم در واردات آن هم دچار مشکل شده‌ایم شناسایی کرده و همچنين با کمک مراکز پژوهشی و همچنين پارک‌های علم و همچنين فناوری به تولید «کالای باکیفیت ایرانی» کمک کنیم.
دکتر علیرضا عبداللهی نژاد، مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم نیز در این نشست برگزاری جلسات شورای مدیران روابط عمومی منطقه ها و مناطق ده‌گانه دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و همچنين فناوری را دریچه ایجاد امید میان دانشگاهیان و همچنين خانواده پهناور و بزرگ روابط عمومی دانشگاه‌ها توصیف کرد و همچنين گفت: در دنیای مدرن امروز، روابط عمومی ها از حاشیه به متن تحولات در نهاد ها و همچنين نهادهای متنوع و گوناگون و مختلف آمده و همچنين در تسریع و همچنين تسهیل ارتباطات درون و همچنين برون سازمانی به صورت فعال وارد عمل شده اند.

وی به برخی برنامه جذاب و جالب و خوب های مهم پیش روی روابط عمومی وزارت علوم اشاره و همچنين فعال تر کردن مراکز روابط عمومی دانشگاه ها و همچنين موسسات آموزش عالی از طریق برگزاری دوره های کارگاهی و همچنين آموزشی و همچنين برگزاری نشست های هم اندیشی در منطقه ها و مناطق دهگانه آموزش عالی را شامل این برنامه جذاب و جالب و خوب ها توصیف کرد.
به گفته عبداللهی نژاد، تشکیل کارگروه‌های تخصصی در شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه ها و همچنين ارائه پیشنهادهای مرتبط با اصلاح ساختار و همچنين ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها در دانشگاه‌ها و همچنين مراکز آموزش عالی و همچنين ستاد وزارت علوم می تواند به ایجاد تحرک، نشاط، پویایی و همچنين روزآمدی و همچنين کارآمدی بیشتر روابط عمومی ها بیانجامد.
در ادامه این نشست هم‌اندیشی، دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری (منطقه ها و مناطق ده‌گانه) ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، حمایت های بیشتر مقام عالی وزارت علوم و همچنين مسئولان ستادی و همچنين نیز روسای دانشگاه ها از روابط عمومی‌ها را خواستار شدند و همچنين بر ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی و همچنين همچنین اختصاص ردیف بودجه مستقل برای این حوزه تاکید کردند.
ل.م ۵۴/ ع.ع ۵۷.

مهم‌ترین کارکرد روابط عمومی ها کمک به توسعه روابط و همچنين مناسبات نهاد با مخاطبان و همچنين ذینفعان است در تاریخ ۲۵ July 1397 | 12:53 pm منتشر شده است

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *