لزوم برگزاری جشنواره‌های ملی و همچنين منطقه‌ای روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری – شریف

لزوم برگزاری جشنواره‌های ملی و همچنين منطقه‌ای روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری – شریف

به نقل از شریف: لزوم برگزاری جشنواره‌های ملی و همچنين منطقه‌ای روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری

نشست دبیران شورای هماهنگی روابط عمومی دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری منطقه ها و مناطق ۱۰ گانه کشور با حضور دکتر علیرضا عبداللهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و همچنين فناوری در محل سالن جلسات شرکت ملی منطقه ها و مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر عبداللهی نژاد در این نشست بر نقش و همچنين جایگاه حساس روابط عمومی‌ها در دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری تأکید کرد و همچنين گفت: خوشبختانه قسمت و بخش مدیریتی وزارت علوم، توجه ویژه‌ای به حوزه روابط عمومی‌ها دارد و همچنين این پيشامد جديد می‌تواند به رشد و همچنين پویایی این قسمت و بخش کمک کند.
وی به آیین‌نامه‌های مرتبط به ارتقای ساختار روابط عمومی‌ها اشاره کرد و همچنين افزود: این آیین‌نامه‌ها با حضور دکتر غلامی وزیر علوم و همچنين دکتر باقری قائم مقام وزیر مورد بررسی قرار گرفته است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، بر لزوم برگزاری جشنواره‌های ملی و همچنين منطقه‌ای روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری تأکید کرد و همچنين از برگزاری چندین جشنواره در این حوزه خبر داد.
دکتر عبداللهی نژاد، تصریح کرد: ارزیابی وضعیت روابط عمومی‌ها، ایجاد حس رقابت و همچنين بهره‌گیری از تجربه روابط عمومی‌ها می‌تواند از دستاوردهای برگزاری این جشنواره‌ها باشد.
وی از تشکیل کارگروه ارزیابی عملکرد روابط عمومی دانشگاه‌ها خبر داد و همچنين گفت: در این راستا جشنواره روابط عمومی‌های برتر دانشگاه و همچنين مؤسسات آموزش عالی سراسر کشور زمستان امسال برگزار می‌مي شود.
دکتر عبداللهی نژاد در کارگاه آموزشی «تهیه و همچنين تدوین خبر» سخت‌کوشی و همچنين انعطاف‌پذیری را از شاخص‌های یک روابط عمومی دانست و همچنين گفت: در حوزه فعالیت روابط عمومی ممکن است سختی‌هایی پیش آید ولي بايد توجه داشت باید خودمان را آماده کنیم که در راستای رسیدن به برنامه جذاب و جالب و خوب‌هایمان این سختی‌ها را نیز تحمل کنیم.

وی افزود: روابط عمومی در ایران تاریخ پرفراز و همچنين نشیب و همچنين عمر کوتاهی دارد و همچنين اولین روابط عمومی به شکل کنونی در شرکت ملی نفت ایران و همچنين در سال شمسي‌های ۴۶ تا ۴۷ راه‌اندازی شد.
دکتر عبدالهی نژاد ادامه داد: وقتی این تاریخ را پیش روی خود قرار می‌دهیم می‌بینیم که عمر روابط عمومی‌ها در ایران کمی بیش از نیم‌قرن است و همچنين تمامی معظلات و مسائل و مشکلات و همچنين چالش‌هایی که پیش روی بسیاری از دستگاه‌ها و همچنين نهاد‌ها قرارگرفته موجب شده روابط عمومی‌ها نتوانند به صورت پویا، فعال و همچنين کنشگر وارد عرصه شوند.
استاد دانشگاه علامه طباطبایی، خاطرنشان کرد: روابط عمومی دو وظیفه مهم تسهیل روابط درون سازمانی و همچنين برقراری و همچنين تنظیم ارتباطات بیرونی را بر عهده دارد که مسئولیتی سنگین است.
وی افزود: روابط عمومی وزارت علوم بدون کمک دانشگاه‌ها در سراسر کشور هیچ هویت مستقلی از منظر حرفه‌ای و همچنين کارکردی ندارد؛ بنابراین جمعی همگرا و همچنين هم‌افزا در منطقه ها و مناطق ۱۰ گانه تشکیل شد.
دکتر عبداللهی نژاد از تشکیل کارگروه اصلاح، بازبینی و همچنين ارتقای ساختار روابط عمومی‌ها خبر داد و همچنين گفت: امیدواریم با تشکیل این کارگروه بتوانیم به سطح مطلوبی از دستورالعمل‌ها برسیم.
مدیر روابط عمومی وزارت علوم، تصریح کرد: در صورتي که قرار است دانشگاه‌ها مبدأ تحولات باشند بدون داشتن روابط عمومی پویا، کنشگر، مطالبه‌گر و همچنين آشنا به دانش روز نمی‌قدرت به این جایگاه رسید؛ مدیران دانشگاهی باید به این باور برسند که از ظرفیت روابط عمومی و همچنين پس‌از آن هم رسانه‌ها بهره بري و استفاده کنند.
وی بیان کرد: رسانه‌ها بازوی فکری و همچنين کمک‌کننده روابط عمومی‌ها خواهند بود و همچنين نمی‌قدرت بدون ترسیم ارتباط مشخص با رسانه گفت یک روابط عمومی پویا است.
دکتر عبداللهی نژاد بابیان اینکه روابط عمومی‌ها در تمامی مراحل کار خط مقدم یک دانشگاه محسوب می‌شوند و همچنين از این منظر کار آن هم‌ها بسیار سخت است، گفت: یک مدیر روابط عمومی موفق باید مطالبه‌گر و همچنين دارای برنامه جذاب و جالب و خوب باشد و همچنين در روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و همچنين فناوری تلاش خواهیم کرد در کنار روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و همچنين مراکز آموزش عالی باشیم و همچنين قطعاً خیر و همچنين منافع آن هم برای حوزه آموزش عالی خواهد بود.
با حضور دکتر عبداللهی نژاد مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و همچنين فناوری و همچنين دکتر شاهو صبار استاد دانشگاه تهران، دو کارگاه “تهیه و همچنين تنظیم خبر” و همچنين “روابط عمومی در عصر شبکه های اجتماعی و همچنين فضای مجازی ” در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. در این کارگاه های آموزشی جمعی از مدیران روابط عمومی منطقه ۱۰ و۷ کشور، رابطان خبری دانشگاه شهید چمران اهواز و همچنين اصحاب رسانه حضور داشتند.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷

لزوم برگزاری جشنواره‌های ملی و همچنين منطقه‌ای روابط عمومی‌های دانشگاه‌ها و همچنين مراکز پژوهشی و همچنين فناوری در تاریخ ۵ August 1397 | 3:32 pm منتشر شده است

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *