
به نقل از شریف: هدف از پژوهش در آموزش و همچنين پرورش ارتقای شاخصهای رشد دانشآموزان است
حیدر تورانی با بیان اینکه مفهوم پژوهش در مدارس با دانشگاهها متغاير و متفاوت است، گفت: هدف از پژوهش در آموزش و همچنين پرورش تولید علم نیست بلکه هدف ارتقای شاخصهای رشد دانشآموزان مانند افزایش اعتماد بنفس، خلاقیت، توانایی حل پيشامد جديد و همچنين… است.
به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، حیدر تورانی رئیس ستاد هفته پژوهش در وزارت آموزش و همچنين پرورش صبح امروز (شنبه ۲۴ آذرماه) در جشنواره ملی تجلیل از پژوهشگران و همچنين فناوران برتر دانشآموزی که همزمان با آغاز هفته پژوهش در دبیرستان یاس نبی (ص) برگزار شد، با بیان اینکه امروزه در اهمیت و همچنين ضرورت پژوهش و همچنين پژوهشگری تردیدی نیست و همچنين تنها در فهم چیستی پژوهش است که مشکلاتی در وزارت آموزش و همچنين پرورش وجود دارد، گفت: مفهوم پژوهش در مدارس با مفهوم پژوهش در سطح کلان و همچنين دانشگاهها متغاير و متفاوت است و همچنين در آموزش و همچنين پرورش هدف از پژوهش تولید علم نیست بلکه هدف ارتقای شاخصهای رشد دانشآموزان مانند افزایش اعتماد بنفس، خلاقیت، توانایی حل پيشامد جديد و همچنين… است.
وی افزود: در صورتي که ما بتوانیم کاری کنیم که فرایند آموزش و همچنين یادگیری از آغاز تا پایان تحصیل، با اشتیاق قلبی، حس کنجکاوی و همچنين علمجویی در اشخاص همراه باشد به هدف خود از پژوهش در آموزش و همچنين پرورش نزدیک شدهایم.
تورانی ادامه داد: باید سعی کنیم تا دانشآموزان مشارکت و همچنين آموختن برای زیستن را بیاموزند و همچنين این محورها در متن کتابهای درسی و همچنين روش تدیس معلمان نیز وارد مي شود. این امر مستلزم این است که در جامعه مثبتاندیشی به معنای بهره بري و استفاده از ظرفیتهای موجود و همچنين حل چالشها شکل گیرد.
رئیس ستاد هفته پژوهش در وزارت آموزش و همچنين پرورش در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از مهمترین روشهای آموزش در دنیا رشد خلاقیت است، تاکید کرد: امروزه ضروری است تا بیش از هر زمان دیگری داشتههایمان را قدر بدانیم و همچنين از آنها برای حل مسائل موجود بهره گیریم.
ز.ح ۷۴/ ع.ع ۵۷
هدف از پژوهش در آموزش و همچنين پرورش ارتقای شاخصهای رشد دانشآموزان است در تاریخ ۲۴ September 1397 | 2:43 pm منتشر شده است