سیاست کلان وزارت علوم، پرهیز از توسعه کمی و همچنين ارتقای کیفی آموزش عالی است – شریف

سیاست کلان وزارت علوم، پرهیز از توسعه کمی و همچنين ارتقای کیفی آموزش عالی است – شریف

به نقل از شریف: سیاست کلان وزارت علوم، پرهیز از توسعه کمی و همچنين ارتقای کیفی آموزش عالی است

دکترعبدالرضا باقری قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و همچنين فناوری و همچنين رئیس مرکز هیئت های امنا و همچنين هیئت ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و همچنين فناوری در نشست شورای دانشگاه شهیدباهنرکرمان گفت: سیاست کلان وزارت علوم، پرهیز از توسعه کمی و همچنين ارتقای کیفی آموزش عالی است.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه شهید باهنر کرمان، در این نشست دکتر باقری با بیان اینکه آموزش عالی کشور مفتخر به دستاوردهای فراوانی است، اظهار داشت: در این ۴۰ سال شمسي در قسمت و بخش آموزش عالی کشورتوفیقات زیادی داشتیم که امروزه می‌توانیم به آنها افتخار کنیم، زیرا بخشی از آن هم در اسناد ملی است و همچنين دانشگاه‌ها همه اشخاص با تخصص مورد نیاز جامعه را با کیفیت قابل قبول، تامین می‌کنند.
وی افزود: اکنون جایگاه علمی مناسبی در عرصه‌های بین المللی داریم و همچنين استادان دانشگاه های ما در حوزه‌های بین‌المللی در نشر مقالات و همچنين فناوری‌های جدید خوش درخشیدند.
دکتر باقری تصریح کرد: جایگاهی که دانشگاه‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی کسب کردند همگی نشان دهنده این است که علیرغم کاستی‌ها، تلاش‌های همکاران ما به بار نشسته و همچنين با همیاری استادان دانشگاه ها می‌توانیم معظلات و مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم.
وی با بیان اینکه دانشگاه باید به اقتضای نیازهای روزجامعه، دانشجو را با رشته متناسب جامعه تربیت کند، گفت: یکی از معظلات و مسائل و مشکلات پهناور و بزرگ آموزش عالی، کنترل کمّی مراکز آموزش عالی است، پس مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري است تا جایی که مقدور است به ساماندهی کمیت‌ها در آموزش عالی بپردازیم.
قائم مقام وزیر علوم افزود: سیاستی که اکنون در حوزه کلان آموزش عالی کشور دنبال می‌مي شود، پرهیز از توسعه کمی، ارتقای کیفی آموزش عالی و همچنين کنترل ارتقای کیفی در جذب اعضای هیأت علمی است.
دکتر باقری در ادامه گفت: با توجه به اینکه فارغ التحصیلان دانشگاهی از تجربه و مهارت بالا مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري برای ایجاد کسب و همچنين کار برخوردار نیستند، در راستای حل این معضل، یکی از برنامه جذاب و جالب و خوب‌های جدی در مقطع کارشناسی این است که دروس عملی برگزار کنیم و همچنين فارغ التحصیلان دانشگاهی تجربه و مهارت بالا های شخصی، اجتماعی و همچنين همچنین تجربه و مهارت بالا‌های فنی رشته مربوطه را کسب کنند.
دکتر باقری با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در حوزه پژوهش و همچنين فناوری، به سمتی پیش بروند که بتوانند نیازهای جامعه را پاسخگو باشند، گفت: آن هم مفهومی که امروز تحت عنوان دانشگاه‌های جامعه محورمطرح است، انجام پروژه‌های پهناور و بزرگ صنعتی و همچنين حجم قراردادهای صنعتی است که نمونه های این کار در نمایشگاه پژوهش و همچنين فناوری سال شمسي ۹۷ هم مبادله شد.
در این نشست، مسئولان و همچنين اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان دیدگاه ها و همچنين نقطه نظرات خود را با قائم مقام وزیر علوم در میان گذاشتند.
دکتر باقری در ادامه برنامه جذاب و جالب و خوب های سفر به کرمان با دکتر فدایی، استاندار کرمان دیدار و همچنين گفت و همچنين گو کرد.
در این دیدار که با حضوراعضای هیات رئیسه دانشگاه شهید باهنرکرمان صورت گرفت، درخصوص پژوهش تقاضا محور، تجربه و مهارت بالا آموزی دانشجویان، ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت و همچنين دستگاه‌های اجرایی بحث و همچنين تبادل نظر شد.
ر.ب ۴۵/ ع.ع ۵۷

سیاست کلان وزارت علوم، پرهیز از توسعه کمی و همچنين ارتقای کیفی آموزش عالی است در تاریخ ۱۹ October 1397 | 8:26 am منتشر شده است

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *