تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست/ لزوم توجه به مباحث کارآفرینی و همچنين تقاضامحور بودن پایان‌نامه‌های دانشجویان – شریف

تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست/ لزوم توجه به مباحث کارآفرینی و همچنين تقاضامحور بودن پایان‌نامه‌های دانشجویان – شریف

به نقل از شریف: تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست/ لزوم توجه به مباحث کارآفرینی و همچنين تقاضامحور بودن پایان‌نامه‌های دانشجویان

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و همچنين برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی مسائل فناوری وزارت علوم، تحقیقات و همچنين فناوری گفت: در این برهه تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست، باید مباحث کارآفرینی، توجه به تقاضامحور بودن پایان‌نامه‌ها را مورد توجه قرار داد و همچنين دانشگاه‌ها تجربه‌های خوب دیگران را از نزدیک ببینید و همچنين با حوزه کسب و همچنين کار ارتباط برقرار کنند و همچنين در صورتي که عزم دانشگاه‌ها برای فعالیت در این حوزه جزم است ما حتما استقبال می‌کنیم.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل ازدانشگاه رازی، دکتر کشمیری در سفر یک‌روزه خود به استان کرمانشاه، از مرکز آپا و همچنين آزمایشگاه دانشکده تربیت بدنی و همچنين علوم ورزشی دانشگاه رازی بازدید کرد و همچنين در نشستی که در حاشیه این بازدید برگزار شد، اظهار داشت: نظام آموزش عالی تحول یافته و همچنين جای قدردانی دارد که دانشگاه رازی و همچنين مدیریت این دانشگاه در مسیر این تحول پیش‌قدم شده است.
قائم مقام دست يار پژوهش و همچنين فناوری وزارت علوم در مسائل فناوری، تحول دانشگاه‌ها را یک حرکت جمعی دانست و همچنين بیان کرد: قسمت و بخش قابل توجهی از این حرکت در ستاد برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی وزارت علوم است که باید شرایط و همچنين لوازم آن هم را فراهم کنند و همچنين قسمت و بخش دیگری هم به نظام مدیریت دانشگاه‌ها برمی‌گردد.
مدیرکل دفتر سیاستگذاری و همچنين برنامه جذاب و جالب و خوب ریزی مسائل فناوری وزارت علوم، با تاکید بر اینکه مدیریت دانشگاه‌ها باید در راستای تحولات نظام آموزش عالی به صورت خودجوش عمل کنند، گفت: باید به روش جدی به این رویکرد بپردازیم و همچنين در دانشگاه‌ها به بحث‌های جدی تجربه و مهارت بالا‌ورزی و همچنين اشتغال توجه مي شود.
دکتر اعلمی‌آل‌آقا رئیس دانشگاه رازی نیز با اشاره به فعالیت‌های شایان توجه دانشگاه در حوزه مراکز رشد و همچنين هدفگذاری مبتنی بر دانشگاه نسل سوم، اظهار داشت: استقرار مراکز رشد در دانشکده‌ها با این هدف گرفته شده که اعضای هیئت علمی راحت‌تر بتوانند کارهای علمی و همچنين تحقیقاتی و همچنين حرفه‌ای مرتبط بر دانش فنی خود را دنبال کنند.
وی با اشاره به فعالیت مراکز رشد در دانشکده‌های برق و همچنين کامپیوتر، کشاورزی، تربیت بدنی گفت: سایت اصلی دانشگاه در ۱۱۰ هکتار و همچنين همچنین سایت پردیس کشاورزی و همچنين دانشکده دامپزشکی در ۴۰۰ هکتار است و همچنين در همسایگی ما دانشکده داروسازی قرار دارد.
دکتر اعلمی‌آل‌آقا اظهار داشت: در راستای حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم، دانشکده فناوری‌های نوین را فعال کرده‌ایم و همچنين تعاملات خوبی با پارک علم و همچنين فناوری داریم ولي بايد توجه داشت به دنبال این هستیم که اعضای هیئت علمی در همین دانشگاه بتوانند کارهای دانش‌بنیان خود را تعقیب کنند. به همین دلیل راغب هستیم تا ایجاد پارک علم و همچنين فناوری در دانشگاه را پیگیری کنیم و همچنين همه قدرت ما این است که اقتصاد دانش‌بنیان را در استان کرمانشاه شکل بدهیم؛ استانی که قسمت و بخش بالای بیکاری را دارد در حالی که از مزیت‌هایی مانند منابع طبیعی، خاک حاصلخیز، بارش دو برابر میانگین کشور برخوردار است.
رئیس دانشگاه رازی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه نرخ سرمایه‌گذاری برای اشتغال در بحث آی.تی پایین است، یکی از مسیرهای مناسب برای رفع مشکل اشتغال استان، همین ظرفیت و همچنين مزیت آی.تی می‌باشد.
وی با اشاره به فعالیت قریب به ۴۶۰ عضو هیئت علمی در دانشگاه رازی، گفت: عمدتاً بار علمی استان را مجموعه دانشگاه رازی و همچنين علوم پزشکی متقبل خواهند بود، دانشگاه رازی بر اساس رتبه‌بندی آی.اس.سی از جهت تولید مقالات در رده ۵ تا ۱۰ کشور قرار دارد و همچنين سالانه ۶۰۰ مقاله آی.اس.آی داریم.
در ادامه دکتر فرزاد ویسی دست يار پژوهش و همچنين فناوری دانشگاه رازی، اظهار داشت: در سال شمسي‌های اخیر، توجه دانشگاه به مراکز رشد و همچنين توسعه مرکز رشد و همچنين در مجموع جهت‌دهی فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه به سمت پژوهش‌های تقاضامحور، یکی از اصلی‌ترین مسئولیت‌هایی بوده که ما دنبال کرده‌ایم.
وی با اشاره به فعالیت مراکز رشد در دانشگاه رازی، گفت: ما در این حوزه رشد بسیار خوبی داشتیم و همچنين طی دو سال شمسي اخیر، تعداد واحدهای فناور مرکز رشد دانشگاه را از قریب به ۱۴ مرکز به ۴۳ واحد مستقر در مرکز رشد رسانده‌ایم. البته با توجه به اینکه دانشگاه رازی مرکز ثقل مرکز رشد در منطقه از جهت قدمت و همچنين تنوع رشته و همچنين جامعیت محسوب می‌مي شود، توقع ما بیشتر است.
دکتر ویسی استقرار مراکز رشد تخصصی در دانشگاه رازی را هدفگذاری معاونت پژوهش و همچنين فناوری دانشگاه دانست و همچنين بیان کرد: تلاش ما بر این است که دانشکده‌های متنوع و گوناگون و مختلف حتی رشته‌های نظری نیز وارد مراکز رشد شوند و همچنين نه تنها در صنعت، بلکه ارتباط با جامعه را در مراکز رشد تعقیب کردیم.
وی تأکید کرد: هدفمندی پژوهش‌ها به روش جدی مورد توجه و همچنين تأکید ما قرار دارد، قریب به سه سال شمسي قبل، معمولاً در هر سال شمسي ۱۵ تا ۲۰ طرح تحقیقاتی با عددی در حدود یک میلیارد تومان داشتیم ولي بايد توجه داشت در سال شمسي ۹۶، تعداد طرح‌های تحقیقاتی با دستگاه‌های بیرونی را به ۶۵ طرح تحقیقاتی با ۳ میلیارد تومان اعتبار جذب شده رساندیم و همچنين رشد سه برابری در پژوهش‌های تقاضامحور داشتیم و همچنين در آیین‌نامه‌های داخلی و همچنين در حمایت از پروپوزال‌ها این هدف را با جدیت دنبال می‌کنیم که امتیاز بدهیم و همچنين از پژوهش‌ها و همچنين پایان نامه‌هایی که در حوزه یک تقاضای خاص شکل می‌گیرند حمایت کنیم.
دکتر ویسی مراکز آپا و همچنين معماری سازمانی را از موفق‌ترین مراکز دانشگاه رازی در حوزه آی.تی دانست و همچنين بیان کرد: مرکز آپا دانشگاه رازی از مراکز بسیار خوب کشور است که در حوزه رصد سایبری فعالیت دارد و همچنين مرجع امنیت سایبری در منطقه محسوب می‌مي شود و همچنين ارتباط و همچنين تعاملات خوبی نیز با وزارت ارتباطات داریم.
وی مرکز معماری سازمانی دانشگاه رازی را جزء ۱۰ مرکز کشور در این حوزه دانست و همچنين گفت: در این مرکز سرويس ها و خدمات بسیار خوبی را در دانشگاه و همچنين بیرون از دانشگاه ارائه می‌دهیم و همچنين سامانه تجاری شده “پست من” حاصل خروجی همین معماری سازمانی است.
س.س ۵۱/ ل.م ۵۴/‏ ع. ع ۵۷

تربیت دانشجو بدون توجه به اشتغال، قابل پذیرش نیست/ لزوم توجه به مباحث کارآفرینی و همچنين تقاضامحور بودن پایان‌نامه‌های دانشجویان در تاریخ ۲۳ February 1398 | 11:08 am منتشر شده است

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *