ارتقای تجربه و مهارت بالا‌های اجتماعی دانشجویان؛ از رسالت‌های اصلی دانشگاه – شریف

ارتقای تجربه و مهارت بالا‌های اجتماعی دانشجویان؛ از رسالت‌های اصلی دانشگاه – شریف

به نقل از شریف: ارتقای تجربه و مهارت بالا‌های اجتماعی دانشجویان؛ از رسالت‌های اصلی دانشگاه

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، دست يار آموزشی وزارت علوم گفت: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه، ارتقای تجربه و مهارت بالا‌های اجتماعی دانشجویان است و همچنين باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه قم، دکتر شریعتی نیاسر در نشست با اساتید دانشگاه قم عنوان کرد: باید در فضای امید زندگی کنیم و همچنين با تلاش و همچنين کوشش اساتید و همچنين جوانان، به آینده امیدوار باشیم و همچنين قطعاً به توفیقات خوبی خواهیم رسید.
وی افزود: شرایط امروز کشور به مراتب متغاير و متفاوت‌تر از شرایط قبل از انقلاب است؛ اوایل انقلاب اسلامی، جمعیت دانشجویی کشور ۱۷۵ هزار فرد يا شخص بود و همچنين اکنون به ۴میلیون فرد يا شخص رسیده است. همچنین ۳هزار عضو هیئت علمی قبل از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت بودند که اکنون این تعداد به بیش از ۸۳ هزار فرد يا شخص رسیده است.
دست يار آموزشی وزارت علوم بیان کرد: امروز بیش از ۲هزار مرکز آموزش عالی در کشور وجود دارد که با قبل از انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست؛ در قبل امکان تحصیل در مقاطع بالاتر وجود نداشت ولی اکنون این فضا مهیا شده است و همچنين در صورتي که فضای سیاسی مناسب بود، جوانان بسیاری از کشورهای دیگر برای تحصیل به ایران رفت و آمد و مراجعه می‌کردند، البته در حال حاضر نیز جوانان کشورهای دیگر برای تحصیل به ایران رفت و آمد و مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: در قبل از انقلاب موضوع نوآوری و همچنين مباحث بین رشته‌ای، محلی از اعراب نداشت ولی اکنون دستاوردهای بسیار ارزشمندی در این مباحث کسب شده است و همچنين این باعث افتخار کشور است.
دکتر شریعتی نیاسر تاکید کرد: البته باید توجه داشت که افزایش تعداد دانشجو و همچنين مراکز علمی باید در جهت حفظ استانداردها و همچنين رفع معظلات و مسائل و مشکلات جامعه باشد. در حوزه توسعه کمی اقدامات خوبی گرفته شده است ولی در بحث کیفی و همچنين انطباق علم با نیازهای جامعه هنوز نتوانسته‌ایم به صورت شایسته عمل کنیم.
وی تصریح کرد: نبود آمایش آموزش عالی، خلأیی بود که حس می‌شد و همچنين در این دوره از حکومت، این طرح به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و همچنين اجرایی می‌مي شود که این موضوع بسیار با اهمیت است؛ قبلاً تمام مراکز علمی این تصور را داشتند که باید به صورت جامع عمل کنند که این یک اشتباه پهناور و بزرگ بود و همچنين باعث ضربه زدن به قسمت و بخش آموزش کشور می‌مي شود.
دست يار آموزشی وزارت علوم عنوان کرد: باید توجه به ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها انجام پذیرد و همچنين این موضوع در طرح آمایش آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته و همچنين اجرایی شده است.
وی گفت: کمی‌گرایی باعث افزایش مراکز آموزش عالی شده است ولی تعداد بسیار زیادی از این مراکز، استانداردهای مورد بهره بري و استفاده و نياز ضروري را ندارند و همچنين باید این مراکز ساماندهی شوند و همچنين البته این ساماندهی به معنی جمع‌آوری نیست و همچنين درصدد کیفی‌سازی مراکز هستیم.
دکتر شریعتی نیاسر اظهار داشت: ظرفیت حوزه علوم پایه مغفول مانده است؛ علوم پایه مانند جاده‌ای برای حرکت علوم نوین دیگر است و همچنين در صورتي که در حوزه علوم پایه خوب عمل نکرده باشیم، در سایر حوزه‌ها نیز موفق نخواهیم شد و همچنين بر همین اساس برای توجه به علوم پایه بودجه خاصی اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: تجربه و مهارت بالا‌افزایی لزوماً تجربه و مهارت بالا‌های تخصصی نیست و همچنين جوون تحصیل‌کرده کشور باید تجربه و مهارت بالا‌های اجتماعی را فرا بگیرد و همچنين یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه، ارتقا‌ی تجربه و مهارت بالا‌های اجتماعی دانشجویان است و همچنين باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
دست يار آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دور از انتظار است که جوانان بعد از فارغ‌التحصیلی نتوانند با بازار کار و همچنين بدنه اجتماع ارتباط بگیرد و همچنين باید با برنامه جذاب و جالب و خوب‌ریزی درست، این مشکل را حل کرد.
وی ادامه داد: دانشگاه قم به عنوان دانشگاه محوری استان قم است و همچنين انتظارات بسیاری از این دانشگاه وجود دارد و همچنين امیدوارم شاهد پیشرفت‌های بیش از پیش دانشگاه قم باشیم.
ل.م ۵۴/ ع. ع ۵۷

ارتقای تجربه و مهارت بالا‌های اجتماعی دانشجویان؛ از رسالت‌های اصلی دانشگاه در تاریخ ۱ March 1398 | 6:28 pm منتشر شده است

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *